Welcome to street holdens enjoy your stay

Latest topics

» Suey's vu Ss
by suey Sat Jul 14, 2012 12:44 pm

» Gday new guy from tassie
by VRCALAIS Sat Jul 14, 2012 10:10 am

» my 1996 VS Acclaim
by MICK JE76VS Mon May 14, 2012 1:01 pm

» vq caproce shell
by VRCALAIS Fri Apr 27, 2012 4:06 pm

» Whats your JOB
by O.SODVS Fri Apr 27, 2012 12:37 pm

» Diagnostic and Tuning Software
by O.SODVS Thu Apr 26, 2012 11:48 am

» OSODVS - VN SS
by O.SODVS Wed Apr 25, 2012 3:19 pm

» The NEW VL SL
by O.SODVS Wed Apr 25, 2012 2:41 pm

» where is every one????
by O.SODVS Wed Apr 25, 2012 2:01 pm


You are not connected. Please login or register

 » MY CAR » Commodore » VL » The NEW VL SL

The NEW VL SL

Go to page : 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down  Message [Page 1 of 2]

1 The NEW VL SL on Sat Jan 22, 2011 11:47 am

O.SODVS

avatar
ADMINISTRATOR
Well hey guys.

Found this on calaisturbo.com.au and decided to buy it. It was cheap and good. So why not?

I pick it up from melbourne on Wednesday. I brought it as the missus vl that I have been working on has a whole lot of rust and isn't in real good shape.

So thought I would get this and fix this up instead Smile

Here is the link or see next post. Cheers Nackerz

http://www.calaisturbo.com.au/showthread.php?t=218674



Last edited by Nackerz on Sat Jan 22, 2011 12:26 pm; edited 1 time in total


_________________
NACKERZ!

I'm watching you! Wink

Welcomes our beautifull baby girl to the world!!! Oliviah Renee born 3-3-2011 at 2:30pm


Contact me on admin@streetholdens.com
Donations to: donations@streetholdens.com
View user profile

2 Re: The NEW VL SL on Sat Jan 22, 2011 12:20 pm

O.SODVS

avatar
ADMINISTRATOR
Hey guys.

Just got this info from the for sale add. Thought I would post it here as its eaiser then clicking on the link lol.

For Sale? Or Wanted?*
FS
Price/Amount
1200
Open to Swap?
No
State
VIC
Short Description for title?
Vl n/a sl white, runs, disc break
Currently Registered?
No
Transmission?
AUTO
REGO/VIN Number?
-
Contact Info Other than this Forum?
0433501646
Description
Hey guys my mate has a white Vl sl for sale, runs ok. Drives well. Had 200 on the clock. Has battery in the boot. And hidden wiring throughout, also has fusevix relocated to the dash. Disc breaks, tinted windows. lots of rust been repaired. Pictures coming soon. 2.5 inch exhaust throughout. Can prob drive it home just bring your own battery. No rwc, or reg. Comes with all the required panels

Bad thing is it needs to be painted because it's been rubbed back, minor dints have been bogged up. blue interior in ok condition.



Starter motor wiring snap here, might be able to see all the tranny connections etc down there too.




All the relays usally found behind the drivers side headlight and fusible links are hidden behind the drivers side kick panel as you can see. To connect the fusible links we used the existing starter motor cable from the alternator wiring loom and connected it to the starter motor, its under the carpet behind the panels right against the firewall away from the pedals. Starter is then obviously connected to a battery in the boot



Fuses in the glove box



Battery in the boot



..................
800 want this gone, kinda old pics, been rubbed back alot more then this.


..................
bump

---------- Post added 24-12-10 at 00:02 ----------

Open to swaps. Make an offer need gone asap. Tools?


...................
bump


...................
yes it comes will all the panels, if ur keen call the owner this thing is booked to go on the 27th of January so come get urself a running vl project, or something for parts for **** alll. The interior is a light blue color and in ok condition, not show room, but not trash either.

$300 COME TAKE IT going on the 27th of jan to the wreckers

call the owner 0433501646 Terry between 4pm and 10pm weekdays, any time during the weekend.

---------- Post added 20-01-11 at 23:28 ----------

cant get any more pics btw selling for a mate

---------- Post added 21-01-11 at 18:32 ----------

can a mod change the *** thread price so this thing can go already?







Will be getting more pics prob 2moz.


_________________
NACKERZ!

I'm watching you! Wink

Welcomes our beautifull baby girl to the world!!! Oliviah Renee born 3-3-2011 at 2:30pm


Contact me on admin@streetholdens.com
Donations to: donations@streetholdens.com
View user profile

3 Re: The NEW VL SL on Sun Jan 23, 2011 7:46 am

O.SODVS

avatar
ADMINISTRATOR
Hey guys,

Here is some new pics Smile








_________________
NACKERZ!

I'm watching you! Wink

Welcomes our beautifull baby girl to the world!!! Oliviah Renee born 3-3-2011 at 2:30pm


Contact me on admin@streetholdens.com
Donations to: donations@streetholdens.com
View user profile

4 Re: The NEW VL SL on Mon Jan 24, 2011 9:25 am

Detox_nath83

avatar
SUPER MODERATOR
like the battery in the boot LOL
Fkn Bush Mechanics
May as well have put it on the parcel shelf.
Least u got a motor for the walky


_________________
>>>-------My Ride-------<<<

Injection is Nice, But id Rather be Blown!

View user profile

5 Re: The NEW VL SL on Mon Jan 24, 2011 12:05 pm

O.SODVS

avatar
ADMINISTRATOR
At least I dont have to go and buy the wiring now hahaha, yeah tell me about it, Bush mechanics are getting more popular these days lol.

Yeah not sure if the motor is good or not yet, will have to have a look at it.


_________________
NACKERZ!

I'm watching you! Wink

Welcomes our beautifull baby girl to the world!!! Oliviah Renee born 3-3-2011 at 2:30pm


Contact me on admin@streetholdens.com
Donations to: donations@streetholdens.com
View user profile

6 Re: The NEW VL SL on Mon Jan 24, 2011 1:35 pm

O.SODVS

avatar
ADMINISTRATOR
2 days and i pick her up Very Happy Cant wait!!! Then I can go over it and see what things I can do!!

Also finish the wagon and put that back together then this can go in the shed Smile


_________________
NACKERZ!

I'm watching you! Wink

Welcomes our beautifull baby girl to the world!!! Oliviah Renee born 3-3-2011 at 2:30pm


Contact me on admin@streetholdens.com
Donations to: donations@streetholdens.com
View user profile

7 Re: The NEW VL SL on Mon Jan 24, 2011 1:46 pm

[jonnoo]

avatar
SUPER MODERATOR
What a way to sped Australia day.. Buying a car :p
Hehe

I had a browse of the thread on ct.
Looks good mate

View user profile

8 Re: The NEW VL SL on Mon Jan 24, 2011 1:52 pm

O.SODVS

avatar
ADMINISTRATOR
Yeah man, all good lol....Something to do lol.

Cheers mate, should be good. Well cheap price tag so cant complain lol


_________________
NACKERZ!

I'm watching you! Wink

Welcomes our beautifull baby girl to the world!!! Oliviah Renee born 3-3-2011 at 2:30pm


Contact me on admin@streetholdens.com
Donations to: donations@streetholdens.com
View user profile

9 Re: The NEW VL SL on Wed Jan 26, 2011 11:14 am

O.SODVS

avatar
ADMINISTRATOR
Well hey guys....... BIG DAY today. Went to melbs and picked this girl up! Very Happy

Well after we got stuffed around with the trailer...Had only one ramp, no spare tyre, Light plug wasn't long enough, the one ramp that was there was held in by a piece of rope.....GOD!!!! You would think from me ringing up on saturday and booking it in for wednesday, The thing would be ready to go! .....But no there too fu*king lazy lol..

Anyways enough of that. lol...We got on the road and headed down. Got there and seemed like a good bloke...

I'm happy with the car, Rust has been fixed like mentioned in the for sale ad. Smile He started smoothing the bay so that's a good start. Its pretty god damn straight too!

Also has cruise control, A GOOD alarm system, came with a few receipts. Was last registered in 2008 and expired in 2009....

Did a check on it and is not stolen, no money owing or anything, so thats another good thing lol....

Well anyways, here is some pics I took as soon as I got it off the trailer. Very Happy ENJOY









_________________
NACKERZ!

I'm watching you! Wink

Welcomes our beautifull baby girl to the world!!! Oliviah Renee born 3-3-2011 at 2:30pm


Contact me on admin@streetholdens.com
Donations to: donations@streetholdens.com
View user profile

10 Re: The NEW VL SL on Sat Jan 29, 2011 2:42 pm

O.SODVS

avatar
ADMINISTRATOR
Going to through this in the shed 2moz hopefully and see what is actually there...

Might start to do some work on her...Will see what happens..


_________________
NACKERZ!

I'm watching you! Wink

Welcomes our beautifull baby girl to the world!!! Oliviah Renee born 3-3-2011 at 2:30pm


Contact me on admin@streetholdens.com
Donations to: donations@streetholdens.com
View user profile

11 Re: The NEW VL SL on Sun Jan 30, 2011 9:57 am

O.SODVS

avatar
ADMINISTRATOR
Well got the motor out....Pulled the cover off the timing belt too see what condition the belt was in...And found a leaking cam seal...

You will see in the pics just above the water pump where I wiped it. The oil was still wet like it had just ran down there...














_________________
NACKERZ!

I'm watching you! Wink

Welcomes our beautifull baby girl to the world!!! Oliviah Renee born 3-3-2011 at 2:30pm


Contact me on admin@streetholdens.com
Donations to: donations@streetholdens.com
View user profile

12 Re: The NEW VL SL on Sun Jan 30, 2011 9:59 am

O.SODVS

avatar
ADMINISTRATOR
Also found one broken exhaust stud Sad so will have to easy out that son of a B....


_________________
NACKERZ!

I'm watching you! Wink

Welcomes our beautifull baby girl to the world!!! Oliviah Renee born 3-3-2011 at 2:30pm


Contact me on admin@streetholdens.com
Donations to: donations@streetholdens.com
View user profile

13 Re: The NEW VL SL on Sun Jan 30, 2011 10:05 am

Detox_nath83

avatar
SUPER MODERATOR
hmm what a bugger man i hate broken Zorst stud....
Have fun and dont bust of the easy out in there as well. then ur stuffed Razz


_________________
>>>-------My Ride-------<<<

Injection is Nice, But id Rather be Blown!

View user profile

14 Re: The NEW VL SL on Sun Jan 30, 2011 10:15 am

O.SODVS

avatar
ADMINISTRATOR
Yeah I have done that before lol


_________________
NACKERZ!

I'm watching you! Wink

Welcomes our beautifull baby girl to the world!!! Oliviah Renee born 3-3-2011 at 2:30pm


Contact me on admin@streetholdens.com
Donations to: donations@streetholdens.com
View user profile

15 Re: The NEW VL SL on Mon Jan 31, 2011 9:34 am

Detox_nath83

avatar
SUPER MODERATOR
yeah Hi Tensile FTW shred drill bits snap em off as well,,,,
Fk that lol


_________________
>>>-------My Ride-------<<<

Injection is Nice, But id Rather be Blown!

View user profile

16 Re: The NEW VL SL on Mon Jan 31, 2011 10:40 am

O.SODVS

avatar
ADMINISTRATOR
lol hahaha.....


_________________
NACKERZ!

I'm watching you! Wink

Welcomes our beautifull baby girl to the world!!! Oliviah Renee born 3-3-2011 at 2:30pm


Contact me on admin@streetholdens.com
Donations to: donations@streetholdens.com
View user profile

17 Re: The NEW VL SL on Mon Jan 31, 2011 10:58 am

O.SODVS

avatar
ADMINISTRATOR
Well today I was a little busy with this lol....It was too hot to do too much HAHA

Removed some stuff out of the bay...

All the aircon, just have to do the inside part Smile
Master cylinder
Unbolted the booster, Just have to disconnect the brake pedal and remove
Power Steering lines
Front plastic stone guard
Cruise control unit

Was standing next to the car, Decided I would pull the tape off from around the front window....And found a little bit of rust...Not as much as the other shell tho.

Heres some pics for you all..Enjoy and some more feedback would be great!!








_________________
NACKERZ!

I'm watching you! Wink

Welcomes our beautifull baby girl to the world!!! Oliviah Renee born 3-3-2011 at 2:30pm


Contact me on admin@streetholdens.com
Donations to: donations@streetholdens.com
View user profile

18 Re: The NEW VL SL on Mon Jan 31, 2011 11:19 am

Detox_nath83

avatar
SUPER MODERATOR
bit of work there but will b worth it man...
Rub the whole car back
may as well go all for it


_________________
>>>-------My Ride-------<<<

Injection is Nice, But id Rather be Blown!

View user profile

19 Re: The NEW VL SL on Mon Jan 31, 2011 11:25 am

O.SODVS

avatar
ADMINISTRATOR
yeah this is getting what the 308 was lol....this is the new shell for that..So whatever I was doing to that, is getting done to this instead


_________________
NACKERZ!

I'm watching you! Wink

Welcomes our beautifull baby girl to the world!!! Oliviah Renee born 3-3-2011 at 2:30pm


Contact me on admin@streetholdens.com
Donations to: donations@streetholdens.com
View user profile

20 Re: The NEW VL SL on Sat Feb 05, 2011 5:41 am

O.SODVS

avatar
ADMINISTRATOR
Up on tyres as stands...With my home made hoist lol (Engine crane haha) Done a little more sanding in the bay, Just web rub with 240 grit








_________________
NACKERZ!

I'm watching you! Wink

Welcomes our beautifull baby girl to the world!!! Oliviah Renee born 3-3-2011 at 2:30pm


Contact me on admin@streetholdens.com
Donations to: donations@streetholdens.com
View user profile

21 Re: The NEW VL SL on Sat Feb 05, 2011 10:59 am

candy1

avatar
CHOP SHOPPER
hahaha nice man... when are we gonna see some colour on this thing?

View user profile http://www.facebook.com/?ref=logo#!/mat.mckenzie88

22 Re: The NEW VL SL on Sat Feb 05, 2011 12:26 pm

O.SODVS

avatar
ADMINISTRATOR
Got to get some more primer and wait until the weather is warm again lol...still alot more sanding yet


_________________
NACKERZ!

I'm watching you! Wink

Welcomes our beautifull baby girl to the world!!! Oliviah Renee born 3-3-2011 at 2:30pm


Contact me on admin@streetholdens.com
Donations to: donations@streetholdens.com
View user profile

23 Re: The NEW VL SL on Sun Feb 06, 2011 9:04 am

O.SODVS

avatar
ADMINISTRATOR
Well hello again guys, Been doing a bit more on this....

Pulled the front screen out today and found that the front cowl panel is screwed. So I pulled it off...Will buy a new one from rare spares!

Also there is a lip on the firewall I thought I would do something different....So I folded it up and will either weld along it and smooth it off, or just bog it smooth.....Dunno yet, Your thoughts?

Heres some pics!







_________________
NACKERZ!

I'm watching you! Wink

Welcomes our beautifull baby girl to the world!!! Oliviah Renee born 3-3-2011 at 2:30pm


Contact me on admin@streetholdens.com
Donations to: donations@streetholdens.com
View user profile

24 Re: The NEW VL SL on Sun Feb 06, 2011 9:24 am

candy1

avatar
CHOP SHOPPER
wow not bad at all nackerz.. you no how ur folding the lip up? .. yeah anyway mines all ground off Smile

View user profile http://www.facebook.com/?ref=logo#!/mat.mckenzie88

25 Re: The NEW VL SL on Sun Feb 06, 2011 9:34 am

O.SODVS

avatar
ADMINISTRATOR
Yeah well this will be better then yours Razz


_________________
NACKERZ!

I'm watching you! Wink

Welcomes our beautifull baby girl to the world!!! Oliviah Renee born 3-3-2011 at 2:30pm


Contact me on admin@streetholdens.com
Donations to: donations@streetholdens.com
View user profile

Sponsored content


View previous topic View next topic Back to top  Message [Page 1 of 2]

Go to page : 1, 2  Next

 » MY CAR » Commodore » VL » The NEW VL SL

Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum